Wings consulting blog

 

Neodoljiva uloga spasioca!

Ukoliko osećate da na poslu Vaš potencijal nije dovoljno iskorišćen, da Vam je prostor za napredovanje ograničen ili da jednostavno niste dovoljno vrednovani, veoma je verovatno da neko od Vaših najbližih saradnika često „uskače“ da Vas spašava. Iako to Vama nije potrebno, neko Vam govori šta treba da uradite, kako da to uradite ili čak „uskoči“ da obavi posao umesto Vas.

 

Saznaj više

Upravljanje dozvoljenim greškama

Sviranje muzičkog instrumenta se ne može naučiti samo pohađajem časova, neophodno je provesti vreme vežbajući na instrumentu. Koučing i lideršip veštine se ne mogu naučiti na seminarima, one se moraju usavršavati primenom u praksi.

Saznaj više

Kako da napredujem na poslu?

 Niste u rodbinskim odnosima sa vlasnicima, niste politički aktivni, ne volite i ne želite da se ulizujete.

 

Želite da vreme na poslu provodite radeći stvari korisne i za kompaniju i za sebe. Za to je potreban određeni uticaj, autoritet, ovlašćenja, koja mogu ali ne moraju biti direktno povezana sa zvaničnom titulom.

Saznaj više

Da li radite li za „buldožer-šefa-“? Da li ste i sami „buldožer“ i ponosni na to?

Postigli ste veliki uspeh i razvili posao sopstvenim idejama, velikim trudom i rizikom? Trudite se i uspevate da sve uradite što je moguće savršenije? Naporno radite i vodite računa o svakom detalju? Trudite se da što više posla uradite na što kavalitetniji način, svakog dana?
Saznaj više

Težnja da se ugodi šefu – siguran put da njega i sebe učinite nezadovoljnim

Od toga da li me šef smatra komptentnim, veštim, inteligentnim, sposobnim… zavisi moja plata, mogućnost napredovanja, podrška… Ukoliko me šef podržava, na poslu se osećam dobro, uspešno, optimistično. U suprotnom, ne znam da li se lošije osećam na poslu ili kod kuće. Zbog ovih činjenica, ukoliko mi je stalo do posla koji radim, logično je da težim da šef stekne što bolje mišljenje o meni.
Saznaj više

Vaš zaposleni predlaže ustupke prema klijentima – šta to govori?

Izveštaji Vaših zaposlenih sugerišu činjenje ustupaka u Vašoj poslovnoj politici (sniženje cene, povećanje rabata, veći kredit, povlastice…) u korist kupaca. Ovo može biti razborit i dobro obrazložen predlog neophodnog koraka koji je u skladu sa tržišnim kretanjima.

Saznaj više

Menadžer na novoj funkciji – najveći izazov

Napredujete u poslu, postigli ste rezultate, stekli znanje i iskustvo, dokazali ste svoje kompetencije i veštine i… dobijate novi, željeni posao menadžera u uspešnoj kompaniji koja se razvija
Saznaj više

Ciklus: Ko je odgovoran? – Faza1: Intervju za posao

Intervju za posao nije, ili ne treba da bude, događaj koji se dešava i odvija spontano, već je proces čiji su tok i kvalitet pod kontrolom i uticajem učesnika. Da li je neko od učesnika više ili manje odgovoran za uspešnost procesa? Šta vi kao jedan od zainteresovanih učesnika intervjua možete da preduzmete da bi ste osigurali uspešnost?

Saznaj više

Reći šta misliš ili zadržati za sebe?

Autoritativna figura ili grupa (šef, nadređeni, kolege, članovi tima, neko ko Vam je važan, roditelj…) iznosi ideju, predlog ili naređenje sa kojim se snažno ne slažeš i za koje si ubeđen da je na štetu tebe ili firme.
Saznaj više

Šta kada zaposleni ne izvršavaju zadatke?

Ovaj tekst se bavi reakcijama menadžera na situacije u kojima njihovi zaposleni nisu uradili (ili često ne urade) ono što je dogovoreno / naređeno / očekivano.

Razdvojiti biće od ponašanja čoveka je ono što ovaj tekst predlaže kao prvi i najvažniji korak ka funkcionalnom upravljanju takozvanim „underachiever-ima“.

Saznaj više

Kako ugraditi generator motivacije u zaposlenog?

Odgovor na ovo pitanje ću predložiti na samom početku. Ukratko, ideja je sledeća:

Ljudi vole da rade ono u čemu su dobri!

Ukoliko nauče da budu dobri u nečemu značajnom, izazovnom, što samo retki umeju da obave, dobijaju priznanje za svoj doprinos, onda počnu i da uživaju u tome što rade.

Saznaj više

Reakcije koje izazivaju pojedini pokušaji motivisanja zaposlenih

Svetska poslovna praksa je u prethodnim decenijama akumulirala veliko iskustvo trudeći se da nađe čarobnu formulu za motivisanje zaposlenih. Jer, zašto u nekom periodu, neki ljudi traže da rade više sati a ne manje, hvale se svojim poslom, preuzimaju odgovornost i inicijativu, uživaju u poslu a zatim se posle nekog vremena ti isti ljudi pretvore u nezadovoljna, lenja gunđala?
Saznaj više

Malo modernija škola motivacije: štap i šargarepa

U prethodnom tekstu smo analizirali prednosti i mane negativne motivacije (tzv. „šut od pozadi“).

 

U prethodnoj deceniji, u teorijom motivacije je dominirao pozitivniji pristup: „Uradi ovo za mene i za uzvrat ću ti dati novac ili pohvalu ili status ili neki drugi oblik stimulacije.“

Saznaj više

Tradicionalan metod motivacije poznat kao „šut od pozadi“ (ŠOP)

Postoji generalni, nepisani, menadžerski konsenzus da najsigurniji, najbrži i „najelokventinji“ (tj. sve bude veoma jasno uz minimum reči) način da nekoga naterate da uradi ono što vi želite je da ga „opaučite“ ali onako, sa punim pravom i apetitom.  Ovaj motivacioni instrument se zove „šut od pozadi“ a ima dva pojavna oblika.
Saznaj više

Postavljanje ciljeva - koristan upravljački alat ili koren problema?

Najveći broj autora stručne literature posvećene menadžmentu ističe da je postavljanje ciljeva prvi i neophodan korak ka uspešnoj saradnji sa ljudima. Ideja je potpuno opravdana: na početku saradnje (godine, projekta…) podređeni i nadređeni se dogovore o ciljevima koji su naravno „SMART“ (specifični, merljivi/motivišući, ostvarivi, relevantni i oročeni). Ciljevi budu zajednički, motivišući i stavljeni na papir
Saznaj više

Postoji li čovek sa kojim može da se sarađuje???

Svaki preduzetnik ili menadžer je potpuno svestan činjenice da njegovo poslovanje, efikasnost, profit, kvalitet vremena provedenog u radu ali i kvalitet i dužina slobodnog vremena u kritičnoj meri zavise od ljudi sa kojima sarađuje. Svest o ovoj činjenici najčešće se stiče kroz odsustvo potrebnog nivoa angažovanja i truda naših saradnika kao i kroz niži nivo kvaliteta i obima obavljenog posla od očekivanog.
Saznaj više